Autobaterie
Re: Autobaterie
Narazil jsem s řešením napájení pro měřicí techniku na zajímavě řešené LiFePO4 aku, které by šlo používat jako náhradu za olovo a to http://shop.battex.cz/pdf/PBQLF30-12.pdf
Uvedený článek má v sobě balanční elektroniku, která zajišťuje rovnoměrné nabití i vybití jednotlivých článků v baterii a ochranu před
Výhody:
- nižší hmotnost
- větší množství cyklů (2000 cyklů při vybití na 100% kapacity, po 2000 cyklech minimálně dostupné ještě 80% původní kapacity baterie)
- nižší váha
Nevýhody:
- cena (cca 11 tis. Kč za 30Ah)
- významný úbytek kapacity s teplotamy pod cca -12 až -15°C
- nutnost jiné nabíječky
Asi se mi do cca měsíce bude válet na stole, tak pak mohu poreferovat zkušenosti.
Uvedený článek má v sobě balanční elektroniku, která zajišťuje rovnoměrné nabití i vybití jednotlivých článků v baterii a ochranu před
Výhody:
- nižší hmotnost
- větší množství cyklů (2000 cyklů při vybití na 100% kapacity, po 2000 cyklech minimálně dostupné ještě 80% původní kapacity baterie)
- nižší váha
Nevýhody:
- cena (cca 11 tis. Kč za 30Ah)
- významný úbytek kapacity s teplotamy pod cca -12 až -15°C
- nutnost jiné nabíječky
Asi se mi do cca měsíce bude válet na stole, tak pak mohu poreferovat zkušenosti.
Re: Autobaterie
Ono by se to dalo pořídit i levně včetně nabíječky...
https://www.aliexpress.com/item/Lifepo4 ... 41038.html
Možná to není špatný nápad - připadám si s tím olovem, jako když jdu do sběru.
https://www.aliexpress.com/item/Lifepo4 ... 41038.html
Možná to není špatný nápad - připadám si s tím olovem, jako když jdu do sběru.
M:736 750 113
Re: Autobaterie
No blackbox(bluebox) z aliexpresu ve mne nebudí úplně důvěru, hlavně zda má elektroniku, co pohlídá přebití a vybití do konce. Ale jasný, taky je to možnost. Ono pokud se chce někomu s tím více bastlit, tak se dá postavit pěkná batere + vyvažování článku třeba tady http://eskutr.cz/cs/59-lifepo4-bateriov ... 2v-bez-pcm + http://eskutr.cz/cs/bms-balancery/544-b ... atory.html
Ale je to už trochu více hraní. tahle baterka má potenciál fungovat jako přímá náhrada za aku 12V, kterou třeba dost lidí pak došťouchává i z auta a podobně.
Ale je to už trochu více hraní. tahle baterka má potenciál fungovat jako přímá náhrada za aku 12V, kterou třeba dost lidí pak došťouchává i z auta a podobně.
Re: Autobaterie
Elektronika - určité indicie tady jsou:
Discharge cutoff voltage 10V
Protection Circuit Module:PCM-G04S
Oddělené nabíjecí/vybíjecí vodiče...
Skoro určitě to má vyvažování napětí - nejsou vyvedeny jednotlivé články.
Balance voltage 3.60±0.025V
Balance current 58±5mA
Určitě bude třeba zkontrolovat nabíjecí charakteristiku nebo pořídit jinou nabíječku - na to je asi tahle baterie hodně háklivá.
Až mi budou chcípat současné články, tak to asi zkusím. Rozměry a hmotnost jsou příjemné.
Discharge cutoff voltage 10V
Protection Circuit Module:PCM-G04S
Oddělené nabíjecí/vybíjecí vodiče...
Skoro určitě to má vyvažování napětí - nejsou vyvedeny jednotlivé články.
Balance voltage 3.60±0.025V
Balance current 58±5mA
Určitě bude třeba zkontrolovat nabíjecí charakteristiku nebo pořídit jinou nabíječku - na to je asi tahle baterie hodně háklivá.
Až mi budou chcípat současné články, tak to asi zkusím. Rozměry a hmotnost jsou příjemné.
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Tady je krásná baterka - ve futrálu 20Ah Pb baterky je nacpaná 60Ah LiFePO4 + elektronika
Váha 1.8 kg...
https://www.aliexpress.com/item/12V-lit ... 06881.html
Tady je taky, ale trošku začínám pochybovat, zda je to opravdu LiFePO4:
https://www.aliexpress.com/item/12V-lit ... 40774.html
Pokud ne, tak by to asi nebylo na motáž typu EQ6/HEQ5 ...
....
Určitě není - LiFePO4 musí mít 4 články na 12V a tohle má 3
Škoda.
Váha 1.8 kg...
https://www.aliexpress.com/item/12V-lit ... 06881.html
Tady je taky, ale trošku začínám pochybovat, zda je to opravdu LiFePO4:
https://www.aliexpress.com/item/12V-lit ... 40774.html
Pokud ne, tak by to asi nebylo na motáž typu EQ6/HEQ5 ...
....
Určitě není - LiFePO4 musí mít 4 články na 12V a tohle má 3
Škoda.
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Nevím jak si přišel na to, že se jedná o LI-FE, podle technických parametrů je to jasná LI-ON a pak to souhlasí.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
Re: Autobaterie
Jo, bohužel podle parametru je to jasné. Taky jsem to nakonec příspěvku napsal. Jenom ta úvodní stránka vypadá takhle:
LiFePo4 má větší písmenka než "12V 60AH Li-ion Pack"
LiFePo4 má větší písmenka než "12V 60AH Li-ion Pack"
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Tady je přímo název produktu "12V lifepo4 motorcycle jump starter lithium ion battery 2000times cycle"
https://www.aliexpress.com/item/12V-lif ... 87288.html
Ale ta menší 30 Ah možná opravdu je LiFePO4.
Type: LiFePO4, 4S High Quality CELL
Overcharge protection (V) 3.75±0.025
Overcharge Recovery (V) 3.60±0.05
Over-discharge voltage (V) 3.1±0.05
Takže to je asi moje chyba - viděl jsem nejdříve tu menší a samozřejmě kapacita/váha se mi líbila u té 60 Ah...
Tahle by se použít dala. Minimální napětí 12.4V je vyšší než u vybitého olova.
https://www.aliexpress.com/item/12V-lif ... 87288.html
Ale ta menší 30 Ah možná opravdu je LiFePO4.
Type: LiFePO4, 4S High Quality CELL
Overcharge protection (V) 3.75±0.025
Overcharge Recovery (V) 3.60±0.05
Over-discharge voltage (V) 3.1±0.05
Takže to je asi moje chyba - viděl jsem nejdříve tu menší a samozřejmě kapacita/váha se mi líbila u té 60 Ah...
Tahle by se použít dala. Minimální napětí 12.4V je vyšší než u vybitého olova.
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Já LiFePo4 budu objednávat do cca 14 dnů, tak pak se ptejte co by jste chtěli o ní vědět (změřit).
Re: Autobaterie
No tady je zajímavý asi jenom poměr váha/cena. Poměr kapacita/cena asi bude výrazně horší než u klasického olova...
M:736 750 113
Re: Autobaterie
Tak to je asi jako u plotnového disku a SSD, na druhou stranu, tady je výrazně vetší množství cyklů. Skoro bych řekl že vydrží na pořád .
Re: Autobaterie
Bill: Já viděl zas jen tu větší , Na Li-On jedu už několik let a je to oproti olovu pohoda. Výrazně lehčí, lze bez poklesu napětí vycucnout cca 80% kapacity. Jen je třeba hlídat maximální vybíjecí napětí, vyšší vybití než povolené výrazně zkracuje životnost. Takže dobré je mít na baterce BMS, které vše ohlídá, nebo aspoň voltmetr a sledovat si napětí sám. Pro kutily bych měl i kontakt na dobré ceny samotných článků na vlastní stavbu aku.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
Re: Autobaterie
No mi by se líbila LiFePo4 na montáž - 4 články mají ideální napětí. Jinak by člověk musel udělat složitější elektroniku s měničem a přišel o část kapacity.
Li-Ion je zase pro mne jednodušší na nabíjení...
Pošli linku na články - až odvezu současné olovo do sběru, tak asi koupím něco lehčího. (Nebo budu mít elektromobil a takové blbosti nebudu řešit )
Li-Ion je zase pro mne jednodušší na nabíjení...
Pošli linku na články - až odvezu současné olovo do sběru, tak asi koupím něco lehčího. (Nebo budu mít elektromobil a takové blbosti nebudu řešit )
M:736 750 113
Re: Autobaterie
To je jasné, že takové drobnosti řešit nebudeš. Zatím co nám stačí si půjčit startovací kabel, ty budeš muset řešit odtahBill píše: (Nebo budu mít elektromobil a takové blbosti nebudu řešit )
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz