Vesmírná stezka, prosím o zhodnocení a kontrolu

Nezávazné povídání o všem, co se týka astronomie.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavel Fido
Příspěvky: 4
Registrován: 18. 07. 2014, 11:43

Vesmírná stezka, prosím o zhodnocení a kontrolu

#1

Příspěvek od Pavel Fido »

Zdravím, jsem amatér a pracuji jako dobrovolník pro lidi se zrakovým postižením a toto je prezentace vyrobených planet v hmatovém provedení pro lidi se zrak. postižením. Viz. Odkaz. Před nějakým časem jsem viděl na internetu takovýto, ale venkovní model sluneční soustavy. Protože je to pro moje klienty nedostupné, tak jsem si vyrobil svůj model. Už jsem ho s úspěchem i otestoval v praxi. Ale na začátku r. 2014 jsem se zaposlouchal do přednášek pana Jiřího Grygara a tak i když jsem astronomický laik tak jsem k modelu přidal i info o hvězdách, vzdálenostech atd.
Vás lidi, kteří se astronomií zabýváte již dlouho prosím o kontrolu informací, které tam píšu, abych tam neměl nějaké nesmysly, hlavně v té části o velikosti hvězd. Něco jsem našel na internetu, něco v knihách z knihovny a teď mnohdy nevím, odkud jsem tu informaci vzal.
Předem děkuji za vaše hodnocení Pavel Fido.
P.S. ve starších albech mám tento model i s testem, který ale nyní nebudu používat.

pavelfriedl1@seznam.cz

http://pavelfido.rajce.idnes.cz/Vesmirn ... hodnoceni/

Uživatelský avatar
Pavel Fido
Příspěvky: 4
Registrován: 18. 07. 2014, 11:43

Vesmírná stezka, prosím o zhodnocení a kontrolu

#2

Příspěvek od Pavel Fido »

P.S. No teď koukám, že tam občas mám i nějaký překlep :-(
To zjistím i sám.
Uživatelský avatar
Jan Vratny
Příspěvky: 197
Registrován: 06. 09. 2009, 15:40

Vesmírná stezka, prosím o zhodnocení a kontrolu

#3

Příspěvek od Jan Vratny »

Je to supr napad, i pro "laiky" se zdravyma ocima to musi byt prima pomucka, jak si ty vzdalenosti predstavit, a neco malo se dovedet.. Moc se mi to libi!

Za me trocha te konstruktivni kritiky, po prvnim rychlem pruletu:

- na ISS svaly atrofuji kvuli nulove gravitaci, ne kvuli vakuu.