Vysoká škola
Vysoká škola
Chtěl bych v příštím roce nastoupit na vysokou školu obor astrofyzika,
Máš alespoň tušení či rámcovou představu, co to je astrofyzika ?
Tušíš alespoň, že to je jen a pouze matematika? Matematika , která popisuje fyzikální děje. Nic jiného. Žádné hezké povídání o vesmíru, ale jen rovnice.....
lepší rada žádná než špatná
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
milantos(šnek)centrum(puntík) cz
Vysoká škola
Největší šok na vysoké škole je obvykle první setkání se skutečnou matematikou. Po letech vlažného cvičení kupeckých počtů je to poprvé, kdy se matematika začne budovat relativně důsledně. Jestli snad někoho na střední děsilo dosazování do vzorečků, tak teď se konečně dostane k jejich vymýšlení.
Osobně si myslím, že není ani tak problém v tom si na to zvyknout, jako spíš včas uvěřit vlastním očím. Na střední byl člověk zvyklý, že mohl polovinu probrané látky hodit pod stůl rovnou a polovinu zbytku zapomenout hned po té, co z toho byl vyzkoušen. Stejně prolezl a mohl jít dál. Tady to už dělat nelze.
Speciálně matematiku je třeba pochopit a na mnoha příkladech zažít, aby s ní byl člověk schopen pracovat rozumně rychle. Je to nutné, protože fyzika je ve své podstatě snaha matematicky modelovat přírodní procesy.
Osobně si myslím, že není ani tak problém v tom si na to zvyknout, jako spíš včas uvěřit vlastním očím. Na střední byl člověk zvyklý, že mohl polovinu probrané látky hodit pod stůl rovnou a polovinu zbytku zapomenout hned po té, co z toho byl vyzkoušen. Stejně prolezl a mohl jít dál. Tady to už dělat nelze.
Speciálně matematiku je třeba pochopit a na mnoha příkladech zažít, aby s ní byl člověk schopen pracovat rozumně rychle. Je to nutné, protože fyzika je ve své podstatě snaha matematicky modelovat přírodní procesy.
Vysoká škola
Je to uz dost davno, ale prave ta uroven abstrakce, kterou jsem nezdolal nemaje nadprumerny talent pro matematiku a bohuzel ani poctive nevysedel nad resenim prikladu, mi zlomila vaz...
Dodnes vzpominam jak me chatrne dukazy (slepene pomoci selskeho rozumu) v matematicke analyze pri zkousce neprosly testem Dirichletovou funkci. Jak mi mozek zacinal vynechavat, kdyz se v linearni algebre preslo z konecneho poctu rozmeru na prostory N-rozmerne...
Matematika je nadherna, ale zatracene narocna veda. Prosim neplest s tim co se za matematiku vydava na vetsine strednich skol - to jsou spise pocty.
Dodnes vzpominam jak me chatrne dukazy (slepene pomoci selskeho rozumu) v matematicke analyze pri zkousce neprosly testem Dirichletovou funkci. Jak mi mozek zacinal vynechavat, kdyz se v linearni algebre preslo z konecneho poctu rozmeru na prostory N-rozmerne...
Matematika je nadherna, ale zatracene narocna veda. Prosim neplest s tim co se za matematiku vydava na vetsine strednich skol - to jsou spise pocty.
Pavel Vabrousek
Vysoká škola
hele nereknu ti jak to funguje v CR, maturitu jsem udelal v Anglie a zustal jsem na vysoke. Ale neco bude vsude stejne. Jedna vec je divat se na dokumenty BBC a rikat si, ze je to super a jina vec jit to opravdu vymyslet? Delal jsi jsi nekdy olympiadu?
Matiku musis zvladat fakt dobre, na vysoke se te nikdo nebude ptat jestli umis zaklady.
Ctes i nejake knizky o fyzice? Feymenovi prednasky? Nekdo ti rekne ze jsou na stredni skolu tezke, prvni dil se da zvladnout. A nebo jen ctes v novinach objeveni nove exoplanety?
Astrophyzika neni jen koukani se do okularu u dalekohledu a rozhodne to neni exaktni veda.
Musis se rozhodnout zda to je vasen nebo jen konicek.
Matiku musis zvladat fakt dobre, na vysoke se te nikdo nebude ptat jestli umis zaklady.
Ctes i nejake knizky o fyzice? Feymenovi prednasky? Nekdo ti rekne ze jsou na stredni skolu tezke, prvni dil se da zvladnout. A nebo jen ctes v novinach objeveni nove exoplanety?
Astrophyzika neni jen koukani se do okularu u dalekohledu a rozhodne to neni exaktni veda.
Musis se rozhodnout zda to je vasen nebo jen konicek.
Astronom v ESO a Durhamu - Galaxy evolution. Dobson SW 250/1200
- MaG
- Příspěvky: 11389
- Registrován: 06. 04. 2002, 21:22
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Vysoká škola
K té fyzice. Zkusil bych si projít aspoň tyhle stránky a možná nebude středoškolská učebnice třeba.
http://fyzika.jreichl.com/
http://fyzika.jreichl.com/
Martin Gembec, Astronomické události
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
EQ6 OnStep, WO FLT98+WO AFR-IV 0.8x, Orion Optics CT8 200/900 s Paracorrem, ZWO ASI294MC Pro, Canon 6Dmod, 30Dmod
Vysoká škola
Co? Fyzika je jedna z nejexaktnějších věd, jaká existuje. Hned druhá po matematice. Co si vlastně pod tím pojmem představuješ?
Astrofyzika nejen že není jen o koukání do dalekohledu. Ona vůbec celá astronomie už minimálně století není o koukání do dalekohledu. Tím se lidé tak akorát baví, ale na seriózní práci dávno oči nestačí. To jen amatéři nějakou dobu mohli být užiteční, když šlo o pokrytí a sběr statistických dat. A i to už je spíše minulost.
Co se týče Feynmana, tak je to zajímavé čtení. První díl i pro středoškoláka, ale je třeba mít na paměti, že to jsou přednášky, nikoliv učebnice. Na vysoké škole souběžně s tím budete mít kopec dalších skript, cvičení a další předměty, hlavně matematiku. K tomu, aby to mohla být kniha pro samouka, tam mnoho chybí. Jenže při šířce záběru by to pak místo tří knih byly tři police...
Astrofyzika nejen že není jen o koukání do dalekohledu. Ona vůbec celá astronomie už minimálně století není o koukání do dalekohledu. Tím se lidé tak akorát baví, ale na seriózní práci dávno oči nestačí. To jen amatéři nějakou dobu mohli být užiteční, když šlo o pokrytí a sběr statistických dat. A i to už je spíše minulost.
Co se týče Feynmana, tak je to zajímavé čtení. První díl i pro středoškoláka, ale je třeba mít na paměti, že to jsou přednášky, nikoliv učebnice. Na vysoké škole souběžně s tím budete mít kopec dalších skript, cvičení a další předměty, hlavně matematiku. K tomu, aby to mohla být kniha pro samouka, tam mnoho chybí. Jenže při šířce záběru by to pak místo tří knih byly tři police...
Vysoká škola
Co? Fyzika je jedna z nejexaktnějších věd, jaká existuje.
Myslel jsem pod tim ze vsechno se udava s chybou +- 25%. Mame daleko vetsi chyby nez casticovi nebo fyzici jinych oboru
Myslel jsem pod tim ze vsechno se udava s chybou +- 25%. Mame daleko vetsi chyby nez casticovi nebo fyzici jinych oboru
Astronom v ESO a Durhamu - Galaxy evolution. Dobson SW 250/1200
Vysoká škola
Rozumím, pochopil jsem co jsi myslel už v původním příspěvku, ale nechtěl jsem, aby to vyznělo tak, že fyzika, či její část není exaktní vědou. Ta nejistota je totiž v datech, nikoliv v principech či zákonech. Neexaktní vědy se podle mne vyznačují hlavně tím, že nemají jasno ani v těch základech, ze kterých odvozují své závěry a předpovědi. S trochou nadsázky, nevím, kolik má třeba ekonomie úspěšných modelů komplikovanějších, než je proložení dat křivkou.
Vysoká škola
Omlouvam se tedy za nepresnost ve vyjadreni. Ano modely funguji pekne (vetsinou) jen nepresnost v ziskavani dat je problem
Astronom v ESO a Durhamu - Galaxy evolution. Dobson SW 250/1200
- Jakub Dolinsky
- Příspěvky: 36
- Registrován: 13. 11. 2010, 10:28
Vysoká škola
Ano ano máte pravdu, ale aj tak si myslim, ze by ste ho nemali tolko strasit a desit a zakopavat pod zem pomaly. Je pravda matika je tam upne nehorazna, ale je tiez pravda, ze ked tam pride isto mu na prvej hodine nedaju ratat difky enteho radu je tam kopec podobnych premetov, pricom ked si da predmety uz len podla sablony na polke z nich sa robi matika a to takym sposobom, ze predmety sa tematicky prelinaju, cize ked nepochopi napr. integralny pocet po prvom vysvetleni na jednom predmete o mesiac sa to zasa prebera na druhom predmete, nvyse na cvikach sa to upevnuje, cize ja si myslim, ze ked bude mat hlavne odhodlanie a snahu, ted nebude na to dlabat, moze tam v pohode studovat a nemusi byt ziaden druhy eninstein , staci len dobre zamakat na sebe
Vysoká škola
Jakub: Já si naopak myslím, že to, co ty nazýváš strašením, je naprosto přesný popis reality. Odhodlání a snaha nejsou špatné, ale není to „ani podmínka nutná ani postačující“. Z téhle diskuse by si měl odnést, že studium fyziky je: 1. matematika, 2. matematika, 3. matematika. Rozhodnutí je samozřejmě na něm.
T.
T.
- Algol77 (Jakub Koukal)
- Příspěvky: 1502
- Registrován: 26. 01. 2004, 21:47
- Bydliště: Kroměříž
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Vysoká škola
Opět budu psát, že pokud člověk není vyložený "magor" v dobrém slova smyslu do MatFyz, tak to asi nemá cenu...možná by to chtělo jinou školu pro zaměstnání, kterým si vyděláš dost peněz na tento koníček a běžný život...
A v absolutním rozporu s Boramyrovým tvrzením můžeš i jako amatér přispět k výzkumu, a to celkem zásadně (ale samozřejmě jenom ve vybraných kapitolách pozorovací astronomie, vzhledem k nákladům):-)
A v absolutním rozporu s Boramyrovým tvrzením můžeš i jako amatér přispět k výzkumu, a to celkem zásadně (ale samozřejmě jenom ve vybraných kapitolách pozorovací astronomie, vzhledem k nákladům):-)
Vybavení: Newton 240/1200+refraktor 110/1600 na paralaktice z dob krále klacka, Dobson 200/1200, 1 x Watec 902H2 Ultimate, 1 x VE 6047, 7 x KPF 131 HR...a spacáky s terénní plechovkou Peugeot 405
Vysoká škola
Ještě bych zvážil přístrojovou fyziku se změřením na astro:
http://www.astro.cz/clanek/3629
http://www.astro.cz/clanek/3629
SW Dobson 254/1200 Flex; Baader ED 66/400; TS-Optics ED 60/360, Luntík LS35T Deluxe; Sony A6400, Canon EOS 700D
Montáž AZ3/Denk II Binoviewer/Baader-8_24mm H-ZOOM;2" ES MaxV-28mm;Panoptic-24mm;PentaXF-12mm;Ortho-6mm/2"ES-OIII
Montáž AZ3/Denk II Binoviewer/Baader-8_24mm H-ZOOM;2" ES MaxV-28mm;Panoptic-24mm;PentaXF-12mm;Ortho-6mm/2"ES-OIII
- Honza Ebr (honza42)
- Příspěvky: 3531
- Registrován: 20. 10. 2004, 14:48
Vysoká škola
Ještě bych zvážil přístrojovou fyziku se změřením na astro:
http://www.astro.cz/clanek/3629
Jediný riziko tohohle oboru je, že tam občas přednášej různý podivný existence, například já
http://www.astro.cz/clanek/3629
Jediný riziko tohohle oboru je, že tam občas přednášej různý podivný existence, například já
Taurus 500/2100, Paracorr, 24 a 14 mm ES 82 st., Nagler 9, Radian 6, Kasai 4, UHC, OIII a Hbeta. 200D a 250D, Canon 10-18/4.5-5.6, 24/2.8, 50/1.8, 85/1.8, 70-200/4L, 400/5.6L, SW MAK 127 a 90, TAL MT-3S
Vysoká škola
Každé riziko je potřeba dobře zvážit ;D
SW Dobson 254/1200 Flex; Baader ED 66/400; TS-Optics ED 60/360, Luntík LS35T Deluxe; Sony A6400, Canon EOS 700D
Montáž AZ3/Denk II Binoviewer/Baader-8_24mm H-ZOOM;2" ES MaxV-28mm;Panoptic-24mm;PentaXF-12mm;Ortho-6mm/2"ES-OIII
Montáž AZ3/Denk II Binoviewer/Baader-8_24mm H-ZOOM;2" ES MaxV-28mm;Panoptic-24mm;PentaXF-12mm;Ortho-6mm/2"ES-OIII