Vyzkoušejte si zpracování
Vyzkoušejte si zpracování
Vabra: tak mi to nedalo a todle jsem namaloval z tvych dat ve fotosopu
Ondřej Kozáčik
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
Dalekohledy: SW Esprit 80
Montaz: HEQ-5 Syntrek
CCD: ATIK 383L+, QHY5, ZWO ASI 2600 MC Pro
Filtry: IDAS P2, Baader Ha 3,5nm
- Psion
- Příspěvky: 11546
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Praha
- Věk: 61
- Kontaktovat uživatele:
Vyzkoušejte si zpracování
Možná by šlo v PS i udělat Hubble barvy
Vyzkoušejte si zpracování
K příspěvku #726 - Konihlaví NGC1333.
Ti co to nezkusili o moc přišli, protože ta data jsou naprosto luxusní!
Použil jsem zhruba tento postup v PI:
A. Zpracování RGB:
1. Linear fit kanalu R, B na refrenční G (default parametry)
2. Sloučení R,G,B do barevného obrázku - dále 'RGB'
3. DBE na 'RGB': - jen pár bodů pro vytvoření pozadí (není to, kam sázet, všude je nějakej prach...)
- target correction = subtraction
(tento krok je pro srovnání barevného gradientu pozadí - zleva doprava byl docela výrazný a úplně jsem ho neodstranil)
4. MST (MaskedStretch) 'RGB':
Target background: 0.08 (t.j. tmavší výsledek než default)
5. Histogram: další "natažení"
6. TGV - potlačení šumu (poměrně drastické - je to jen "barva")
7. Saturace s L kanálem jako maskou (ten ještě nemáme, tak si ho napřed uděláme - viz B)
- tedy saturace úměrná jasu
B. Zpracování L:
1. Syntetický L integrací L+R+G+B (default parametry, NO pixel rejection)
2. Opravdu opatrné odšumění - MultiscaleLinearTransform
(když se vynechá, nic moc se nestane...)
3. MST (MaskedStretch)
Target background: 0.08 (t.j. tmavší výsledek než default)
4. Vytvoření masky NGC1333 - RangeMask
5. HDRMultiscaleTransform s maskou z bodu 4.
(tuším, že 4 vrstvy a přiměřeně zmírněno nastavením overdrive)
6. LocalHistogramEqualization:
Kernel Radius kolem 60, Contrast limit max. 1.4
7. Protože se mě zdálo, že jsem to přehnal, tak půl/půl blendnutí s L z bodu 3 (PixelMath)
8. Histogram: další "natažení" (použit jako maska pro saturaci - bod A 7.
C. Sloučení L a RGB:
1. LRGBCombination:
L - z bodu B 8.
R, G, B unchecked, RGB z bodu A.7 použít jako Target
- lze si pohrát s nastavením "šoupáků" pro Lightness, Saturation
- lze použít ChrominanceNoiseReduction, ale pokud jsme zatlačili na pilu v bodu A 6., není potřeba
2. Vytvoření masky hvězd - StarMask
3. MorfologicalTransformation přes StarMask
(Selection 0.3, Iterations 3, Amount kolem 0.25, Element 3x3, nebo tak nějak)
4. Upravit křivku jasu (S)
5. Úplně zlehka barvy (histogram, křivky)
A tady je výsledek:
imagen
Pavle díky moc! A ostatním hodně zdaru ve zpracováni v PI.
Evžen
Ti co to nezkusili o moc přišli, protože ta data jsou naprosto luxusní!
Použil jsem zhruba tento postup v PI:
A. Zpracování RGB:
1. Linear fit kanalu R, B na refrenční G (default parametry)
2. Sloučení R,G,B do barevného obrázku - dále 'RGB'
3. DBE na 'RGB': - jen pár bodů pro vytvoření pozadí (není to, kam sázet, všude je nějakej prach...)
- target correction = subtraction
(tento krok je pro srovnání barevného gradientu pozadí - zleva doprava byl docela výrazný a úplně jsem ho neodstranil)
4. MST (MaskedStretch) 'RGB':
Target background: 0.08 (t.j. tmavší výsledek než default)
5. Histogram: další "natažení"
6. TGV - potlačení šumu (poměrně drastické - je to jen "barva")
7. Saturace s L kanálem jako maskou (ten ještě nemáme, tak si ho napřed uděláme - viz B)
- tedy saturace úměrná jasu
B. Zpracování L:
1. Syntetický L integrací L+R+G+B (default parametry, NO pixel rejection)
2. Opravdu opatrné odšumění - MultiscaleLinearTransform
(když se vynechá, nic moc se nestane...)
3. MST (MaskedStretch)
Target background: 0.08 (t.j. tmavší výsledek než default)
4. Vytvoření masky NGC1333 - RangeMask
5. HDRMultiscaleTransform s maskou z bodu 4.
(tuším, že 4 vrstvy a přiměřeně zmírněno nastavením overdrive)
6. LocalHistogramEqualization:
Kernel Radius kolem 60, Contrast limit max. 1.4
7. Protože se mě zdálo, že jsem to přehnal, tak půl/půl blendnutí s L z bodu 3 (PixelMath)
8. Histogram: další "natažení" (použit jako maska pro saturaci - bod A 7.
C. Sloučení L a RGB:
1. LRGBCombination:
L - z bodu B 8.
R, G, B unchecked, RGB z bodu A.7 použít jako Target
- lze si pohrát s nastavením "šoupáků" pro Lightness, Saturation
- lze použít ChrominanceNoiseReduction, ale pokud jsme zatlačili na pilu v bodu A 6., není potřeba
2. Vytvoření masky hvězd - StarMask
3. MorfologicalTransformation přes StarMask
(Selection 0.3, Iterations 3, Amount kolem 0.25, Element 3x3, nebo tak nějak)
4. Upravit křivku jasu (S)
5. Úplně zlehka barvy (histogram, křivky)
A tady je výsledek:
imagen
Pavle díky moc! A ostatním hodně zdaru ve zpracováni v PI.
Evžen
Vyzkoušejte si zpracování
To je naprostá paráda. Ničí mě to. Kdo umí, ten umí, kdo neumí, ten to zkouší znova a znova a stejně naprd...
ES ED127/952, TS ED96/575 na koukání; RC203/1624, TS72/432 APO, N150/600 na focení; ASI174MM Cool, ASI533MC Cool
Vyzkoušejte si zpracování
Ještě upřesnění:
B 6. LHCE taky s maskou jako B5. Tedy aplikovat jen na NGC1333.
Ještě jsem aplikoval SCNR na zelený kanál (potlačení šumu v G)- to se dá dělat skoro kdykoliv.
Majklus: Zkoušení znova a znova je základ úspěchu. Neklesej na mysli!
B 6. LHCE taky s maskou jako B5. Tedy aplikovat jen na NGC1333.
Ještě jsem aplikoval SCNR na zelený kanál (potlačení šumu v G)- to se dá dělat skoro kdykoliv.
Majklus: Zkoušení znova a znova je základ úspěchu. Neklesej na mysli!
Vyzkoušejte si zpracování
Evžen ,k tomu spracovaniu nie je čo dodať, dokonalý návod pre ostatných.
Už len nejaká tá návšteva tvojich kamarátov niekde u teba na záhrade a hneď sa pre nich stane PI samozrejmosťou pri spracovaní.
Už len nejaká tá návšteva tvojich kamarátov niekde u teba na záhrade a hneď sa pre nich stane PI samozrejmosťou pri spracovaní.
Vyzkoušejte si zpracování
Moc pekne spracované, hlavne v zmenšenom preview prakticky bezchybné, šum neviditelný. Ono hold, keď sú top dáta, tak aj spracovanie je radosť robiť
Vyzkoušejte si zpracování
Ahoj,
spracoval som Konihlavov NGC 1333 v PS CS6 a MaxIm DL5. S pozdravom Sajmon
spracoval som Konihlavov NGC 1333 v PS CS6 a MaxIm DL5. S pozdravom Sajmon
C350Dm+UV/IR-clip filter on NW200/800&BaaderMPCC; SBIG ST8300M&FW5 on Vixen80/600+BorgDGL 0,85x ;EQ mount G41&Pulsar.
Vyzkoušejte si zpracování
Ahoj,
K Vabrovej Rozete prispievam dvoma verziami.Spracované v MaxImDL5 a PS CS6.
Softnejšia verzia
a detailnejšia /strong/
S pozdravom Sajmon
K Vabrovej Rozete prispievam dvoma verziami.Spracované v MaxImDL5 a PS CS6.
Softnejšia verzia
a detailnejšia /strong/
S pozdravom Sajmon
C350Dm+UV/IR-clip filter on NW200/800&BaaderMPCC; SBIG ST8300M&FW5 on Vixen80/600+BorgDGL 0,85x ;EQ mount G41&Pulsar.
Vyzkoušejte si zpracování
Ahoj,
takto sa mi podarilo spracovať IC 2118 od Psiona.Spracované v MaxImDL5, PS CS6 a IP3. Dalo to zabrať pre značné farebné gradienty a vignetáž.
S pozdravom Sajmon
takto sa mi podarilo spracovať IC 2118 od Psiona.Spracované v MaxImDL5, PS CS6 a IP3. Dalo to zabrať pre značné farebné gradienty a vignetáž.
S pozdravom Sajmon
C350Dm+UV/IR-clip filter on NW200/800&BaaderMPCC; SBIG ST8300M&FW5 on Vixen80/600+BorgDGL 0,85x ;EQ mount G41&Pulsar.
Vyzkoušejte si zpracování
Ahoj, taky jsem si zkusil cvičně zpracovat Konihlavovu NGC 1333 v PixInsightu a zde je výsledek:
Postup byl přibližně následující (pro snazší porovnání jsem použil podobný formát jako výše Evžen):
A. Zpracování RGB:
1. Zkombinování R,G,B kanálů do jednoho RGB obrazu
2. Automatic Background Extraction, (default parametry, target correction = subtraction)
3. Color Calibration (White reference: low 0.018, high 0.9, structure detection: structure layers 5, noise layers 1, backgroud reference: low 0.000, high 0.018)
4. Histrogram Transformation (Shadows 0.001433, Highlights 0.84, Midtones 0.001667) - oříznuté v highlights, protože po předchozím kroku bylo maximum B kanálu kolem 0.85
5. vytvoření masky M1 z luminance, na masku dále aplikováno:
5a. Multiscale Linear Transform - odstranění 1. vrstvy waveletů pro rozostření masky
5b. Histogram Transformation - strečnutí masky
6. přes masku M1 aplikován Multiscale Median Transform na chrominanci (pouze na části s nízkým S/N)
B. Zpracování L:
1. Automatic Background Extraction, (default parametry, target correction = subtraction)
2. DynamicPSF - pro vytvoření PSF na následující dekonvoluci (Moffat, cca 40 hvězd)
3. StarMask (noise threshold 0.25) - maska jasných hvězd pro následující dekonvoluci
4. Dekonvoluce - velmi jemná (7 iterací, obraz hvězdy z PSF, Deringing: global dark 0.004, global bright 0.002, local support Star Mask z předchozího kroku, local amount 0.3)
5. Histogram Transformation - strečnutí
6. Zkopírování L do masky M1, na masku dále aplikováno:
6a. Multiscale Linear Transform - odstranění 1. vrstvy waveletů pro rozostření masky
6b. Histogram Transformation - strečnutí masky
7. přes masku M1 aplikován Multiscale Median Transform na luminanci (pouze na části s nízkým S/N, velmi jemně)
C. Sloučení L a RGB:
1. LRGBCombination (L z bodu B 7, R, G, B unchecked, RGB z bodu A.6 použít jako Target, Lightness 0.5, Saturation 0.5)
2. Multiscale Linear Transform - odstranění 1. vrstvy waveletů chrominance - pro zjemnění barevných okrajů hvězd
3. Zkopírování L do masky M1, na masku dále aplikováno:
3a. Multiscale Linear Transform - odstranění 1. vrstvy waveletů pro rozostření masky
3b. Histogram Transformation - strečnutí masky
4. Saturation 5.1 přes masku M1 (pouze na jasné části)
5. SCNR na zelený kanál (amount 0.9)
6. Histogram Transformation - nakonec zlehka strečnuto
Oproti Evženovi jsem tedy vynechal HDR (nemá podle mě moc velký přínos) a zmenšování hvězd (raději používám dekonvoluci).
Sady procesních ikon pro PI jsou zde:
http://nadhlavou.4fan.cz/AF/RGB.xpsm
http://nadhlavou.4fan.cz/AF/L.xpsm
http://nadhlavou.4fan.cz/AF/LRGB.xpsm
I já připojuju svůj dík Pavlovi, přehrabovat se v takových datech je radost a potěšení .
Postup byl přibližně následující (pro snazší porovnání jsem použil podobný formát jako výše Evžen):
A. Zpracování RGB:
1. Zkombinování R,G,B kanálů do jednoho RGB obrazu
2. Automatic Background Extraction, (default parametry, target correction = subtraction)
3. Color Calibration (White reference: low 0.018, high 0.9, structure detection: structure layers 5, noise layers 1, backgroud reference: low 0.000, high 0.018)
4. Histrogram Transformation (Shadows 0.001433, Highlights 0.84, Midtones 0.001667) - oříznuté v highlights, protože po předchozím kroku bylo maximum B kanálu kolem 0.85
5. vytvoření masky M1 z luminance, na masku dále aplikováno:
5a. Multiscale Linear Transform - odstranění 1. vrstvy waveletů pro rozostření masky
5b. Histogram Transformation - strečnutí masky
6. přes masku M1 aplikován Multiscale Median Transform na chrominanci (pouze na části s nízkým S/N)
B. Zpracování L:
1. Automatic Background Extraction, (default parametry, target correction = subtraction)
2. DynamicPSF - pro vytvoření PSF na následující dekonvoluci (Moffat, cca 40 hvězd)
3. StarMask (noise threshold 0.25) - maska jasných hvězd pro následující dekonvoluci
4. Dekonvoluce - velmi jemná (7 iterací, obraz hvězdy z PSF, Deringing: global dark 0.004, global bright 0.002, local support Star Mask z předchozího kroku, local amount 0.3)
5. Histogram Transformation - strečnutí
6. Zkopírování L do masky M1, na masku dále aplikováno:
6a. Multiscale Linear Transform - odstranění 1. vrstvy waveletů pro rozostření masky
6b. Histogram Transformation - strečnutí masky
7. přes masku M1 aplikován Multiscale Median Transform na luminanci (pouze na části s nízkým S/N, velmi jemně)
C. Sloučení L a RGB:
1. LRGBCombination (L z bodu B 7, R, G, B unchecked, RGB z bodu A.6 použít jako Target, Lightness 0.5, Saturation 0.5)
2. Multiscale Linear Transform - odstranění 1. vrstvy waveletů chrominance - pro zjemnění barevných okrajů hvězd
3. Zkopírování L do masky M1, na masku dále aplikováno:
3a. Multiscale Linear Transform - odstranění 1. vrstvy waveletů pro rozostření masky
3b. Histogram Transformation - strečnutí masky
4. Saturation 5.1 přes masku M1 (pouze na jasné části)
5. SCNR na zelený kanál (amount 0.9)
6. Histogram Transformation - nakonec zlehka strečnuto
Oproti Evženovi jsem tedy vynechal HDR (nemá podle mě moc velký přínos) a zmenšování hvězd (raději používám dekonvoluci).
Sady procesních ikon pro PI jsou zde:
http://nadhlavou.4fan.cz/AF/RGB.xpsm
http://nadhlavou.4fan.cz/AF/L.xpsm
http://nadhlavou.4fan.cz/AF/LRGB.xpsm
I já připojuju svůj dík Pavlovi, přehrabovat se v takových datech je radost a potěšení .
GSO RC 152/1370, TS APO Quadruplet 70/350, Baader Scopos 66/400, montáž CG-5 GT ADV, ZWO ASI 1600 MM-C, Canon EOS600Dmod., Lacerta MGEN, triedr Helios 7x50
Vyzkoušejte si zpracování
Tak jen do mne zdrojová data jsou zde:
http://leteckaposta.cz/484623093
PS: MMys: doufám, že mi pak na PI workshopu ukážeš jak na to.
Tak jsem ještě v pátek stáhnul z oblohy nějaká OIII data Rozety (40x300s).
Složený a proti původní sadě zaregistrovaný 32bit tiff je zde:http://leteckaposta.cz/330316670
Tak kdo by to chtěl zpracovat Bicolor Ha + OIII nebo celé RGB+Ha+OIII má nyní možnost...
http://leteckaposta.cz/484623093
PS: MMys: doufám, že mi pak na PI workshopu ukážeš jak na to.
Tak jsem ještě v pátek stáhnul z oblohy nějaká OIII data Rozety (40x300s).
Složený a proti původní sadě zaregistrovaný 32bit tiff je zde:http://leteckaposta.cz/330316670
Tak kdo by to chtěl zpracovat Bicolor Ha + OIII nebo celé RGB+Ha+OIII má nyní možnost...
Pavel Vabrousek
- MMys
- Příspěvky: 17642
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Vyzkoušejte si zpracování
Staženo, jak bude čas, tak to do toho zakomponuju
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
Vyzkoušejte si zpracování
Cez víkend som sa aj ja dostal k dátam od Konihlava. Je to obrovská skúsenosť. Na rôznych svojich verziách spracovania vidím, aké rôzne sú výsledné možnosti. Je to veľmi dobrý tréningový materiál, na ktorom sa budem ešte chvíľu hrať.
Keďže postup spracovania nebol priamočiary, skúsim ho "vyrovnať" a spíšem ho do samostatného príspevku.
Keďže postup spracovania nebol priamočiary, skúsim ho "vyrovnať" a spíšem ho do samostatného príspevku.
mail to:fun2mas(at)gmail.com
Vyzkoušejte si zpracování
Evzen, altoz (!!!), FunTomas: diky za ukazku co jste s tim vyrobili a zevrubny popis postupu. Ja na to sice prdim a kaslu a nebudu svoji verzi uz predelavat (nemam cas a chut), ale ostatnim nebo Vam vsem vzajemne to treba pomuze a k necemu bude, ta zkusenost... [me osobne bavi fotit a tuze nebavi processing, zejmena tedy ta nejhorsi cast - kalibrace], finalni ztvarneni dila bylo tentokrat u me otazkou cca 4 hodin coz je super rychle...
toz diky vsem zucastnenym, data jsem smazal a vy co je mate stazene tak je prosim nesirte v surove podobe dal, diky!
no a protoze se mi nechce posilat darek (prvni cenu ) na Slovensko, je pro me vitezem mini souteze (oficialne nevyhlasene, ale darek v hodnote 15 EUR + postovne mi stale doma 1 kus prebyva, tak ho chci nekomu dat) altoz, ktery stejne jako ostatni kluci hezky popsal postup pro ostatni, nezistne.
Za to Vam vsem patri dik!
altoz: vice v SZ.
toz diky vsem zucastnenym, data jsem smazal a vy co je mate stazene tak je prosim nesirte v surove podobe dal, diky!
no a protoze se mi nechce posilat darek (prvni cenu ) na Slovensko, je pro me vitezem mini souteze (oficialne nevyhlasene, ale darek v hodnote 15 EUR + postovne mi stale doma 1 kus prebyva, tak ho chci nekomu dat) altoz, ktery stejne jako ostatni kluci hezky popsal postup pro ostatni, nezistne.
Za to Vam vsem patri dik!
altoz: vice v SZ.