Focení (znovu a znovu...

O astrofotografii všeobecně, metody, postupy zpracování snímků, odkazy na stránky s astrofoto tematikou, rady pro začátečníky...
Uživatelský avatar
T.o.m
Příspěvky: 514
Registrován: 28. 05. 2002, 22:36

Focení (znovu a znovu...

#1

Příspěvek od T.o.m »

Chtěl jsem se zeptat zkušených fotografů:

v září jedu na Šumavu a chtěl bych toho využít. Můj dotaz zní: je v lidských silách se za asi 3 měsíce naučit aspoň trochu kvalitně fotit přes dalekohled?
Mám 150/750 (GS-500) a ta Šumava je pro mě výzvou. Musel bych předělat stativ, vykoumat pointační okulár, koupit OAG (mimochodem neví někdo, za kolik se dá asi tak sehnat?), a bohužel mám jen 1,25" výtah - asi by to chtělo 2" (jenže při pomyšlení, že bude někdo zvětšovat otvor do tubusu mého milovaného dalekohledu mi běhá mráz po zádech -jenže mám obavy že při 1,25" ok. vátahu by bylo moc malé zor. pole. No a samozřejmě pohon (na tom už pracuju - spíš známej).
Díky za odpovědi.
Tom :hi:
PS: já tohle nové téma nechtěl, ale byl jsem diplomaticky upozorněn ;D
Uživatelský avatar
T.o.m
Příspěvky: 514
Registrován: 28. 05. 2002, 22:36

Focení (znovu a znovu...

#2

Příspěvek od T.o.m »

To se mnou nikdo nemluví ??? ??? ??? :'(
Uživatelský avatar
peta
Příspěvky: 432
Registrován: 21. 06. 2002, 20:06

Focení (znovu a znovu...

#3

Příspěvek od peta »

no mmys ma zrejme pauzu od internetu, jinak byt ti rekl co si o tom mysli :)

podle mne pokud vychytas samotny dalekohled a montaz, tak by to za toho ctvrt roku mohly fotky vypadat dost dobre... hlavne nepodcenovat finalizaci ve fotosopu, samozrejme jsou k tomu potreba kvalitne exponovane negativy ale i s nevyraznymi detaily se daji digitalne delat zazraky...

rozhodne ti drzim palce :)
petr(zavinac)fajkos.com
Uživatelský avatar
T.o.m
Příspěvky: 514
Registrován: 28. 05. 2002, 22:36

Focení (znovu a znovu...

#4

Příspěvek od T.o.m »