Flatfield
Flatfield
Myslíš že z tohoto popisu lze vůbec něco vydedukovat? To je jako kdyby ses zeptal že si sedneš za volant a auto se nerozjede a co s tím?
No ved to.. Ja som myslel, ze mi to snimok opravi o vinetaciu, no ten flatfield tam teraz vidno.. treba nieco nastavit v dss, ci inak nafotit?
flat som fotil asi 2-3cm od objektivu.. treba ho fotit nadoraz?
No ved to.. Ja som myslel, ze mi to snimok opravi o vinetaciu, no ten flatfield tam teraz vidno.. treba nieco nastavit v dss, ci inak nafotit?
flat som fotil asi 2-3cm od objektivu.. treba ho fotit nadoraz?
Flatfield
Pozri. Tie informácie, čo dávaš sú absolútne nedostatočné. Skús čo najpodrobnejšie napísať ako si fotil obrázky, ako si fotil flatfieldy (mňa zaskočila informácia, že si použil flat na snímku zo začiatku mesiaca). ako si to spracovával (hviezdy vpravo sú nejaké farebne nezosadené)...
Z toho čo píšeš nie je jasné nič.
Z toho čo píšeš nie je jasné nič.
mail to:fun2mas(at)gmail.com
Flatfield
vsetky podrobnosti su o par prispevkov vyssie..
http://www.astro-forum.cz/cgi-bin/yabb/ ... 40/133#133
http://www.astro-forum.cz/cgi-bin/yabb/ ... 40/133#133
- BiF
- Příspěvky: 1143
- Registrován: 10. 11. 2002, 02:00
- Bydliště: Trhové Sviny
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Flatfield
Jaká je ideální hodnota FlatFieldu pro kameru s rozsahem 0-65535?
Osobně mám v Maximu nastavenou normalizaci při snímání Flatu na 28000 ADU (Plug-In "Sky Flat"), ale všiml jsem si, že jiný soft, ve kterém dělám kalibraci, tak ten při výrobě MasterFlatu provádí defaultně přeškálování na 10000ADU (tzn. že výsledný MasterFlat má střední hodnotu kolem 10000ADU).
Nemám to řešit, nebo mám rovnou snímat na těch 10000 ADU, a nebo mám nastavit jinou defaultní hodnotu MasterFlatu v tom kalibračním softu?
Osobně mám v Maximu nastavenou normalizaci při snímání Flatu na 28000 ADU (Plug-In "Sky Flat"), ale všiml jsem si, že jiný soft, ve kterém dělám kalibraci, tak ten při výrobě MasterFlatu provádí defaultně přeškálování na 10000ADU (tzn. že výsledný MasterFlat má střední hodnotu kolem 10000ADU).
Nemám to řešit, nebo mám rovnou snímat na těch 10000 ADU, a nebo mám nastavit jinou defaultní hodnotu MasterFlatu v tom kalibračním softu?
Newtony 300/1200, 200/860, 100/600; SkyMaster 15x70; paralaktická montáž vlastní výroby; QHY163M; ASI120M; Canon EOS 300D; Philips ToUcam Pro; http://bilek.astronomie.cz/ , email: frantabilek(at)gmail(dot)com
- BiF
- Příspěvky: 1143
- Registrován: 10. 11. 2002, 02:00
- Bydliště: Trhové Sviny
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Flatfield
Nikdo nefotí Flaty?
Newtony 300/1200, 200/860, 100/600; SkyMaster 15x70; paralaktická montáž vlastní výroby; QHY163M; ASI120M; Canon EOS 300D; Philips ToUcam Pro; http://bilek.astronomie.cz/ , email: frantabilek(at)gmail(dot)com
- BiF
- Příspěvky: 1143
- Registrován: 10. 11. 2002, 02:00
- Bydliště: Trhové Sviny
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Flatfield
Nikdo nefotí Flaty?
Toto jsem myslel s nadsázkou, předpokládám že "každý" fotí flaty, ta otázka byla spíš na "vynucení" si odpovědi.
Vím, že všeobecně se radí fotit flaty v rozsahu 1/3 - 1/2 rozsahu. Mě spíš zajímá, proč se to tak radí, popř. co způsobí, pokud se flaty nafotí na oněch výše zmiňovaných 10000ADU. Zkoušek jsem dělat nějaké testy, ale nějakého pozorovatelného vlivu na výsledek jsem si nevšiml (jde o fotometrii).
Nicméně bych to měl rád potvrzené od nějaké chytřejší hlavy (než je ta má)...
Toto jsem myslel s nadsázkou, předpokládám že "každý" fotí flaty, ta otázka byla spíš na "vynucení" si odpovědi.
Vím, že všeobecně se radí fotit flaty v rozsahu 1/3 - 1/2 rozsahu. Mě spíš zajímá, proč se to tak radí, popř. co způsobí, pokud se flaty nafotí na oněch výše zmiňovaných 10000ADU. Zkoušek jsem dělat nějaké testy, ale nějakého pozorovatelného vlivu na výsledek jsem si nevšiml (jde o fotometrii).
Nicméně bych to měl rád potvrzené od nějaké chytřejší hlavy (než je ta má)...
Newtony 300/1200, 200/860, 100/600; SkyMaster 15x70; paralaktická montáž vlastní výroby; QHY163M; ASI120M; Canon EOS 300D; Philips ToUcam Pro; http://bilek.astronomie.cz/ , email: frantabilek(at)gmail(dot)com
- MMys
- Příspěvky: 17622
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Flatfield
nezpůsobí to nic. SW pak stejně interně počítá nejspíš ve floatech, a znormalizuje si ty FF někde do rozsahu třeba 0 až 1, nebo jakéhokoli jiného, vyhovujícího použitému způsobu výpočtu.
Důležité je, aby to nebylo opravdu málo (třeba jen 1000 ADU) tam už by se zbytečně zanášel šum případně i nějaká posterizace do snímku.
Důležité je, aby to nebylo opravdu málo (třeba jen 1000 ADU) tam už by se zbytečně zanášel šum případně i nějaká posterizace do snímku.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM
- BiF
- Příspěvky: 1143
- Registrován: 10. 11. 2002, 02:00
- Bydliště: Trhové Sviny
- Věk: 52
- Kontaktovat uživatele:
Flatfield
OK, díky Martine...
Newtony 300/1200, 200/860, 100/600; SkyMaster 15x70; paralaktická montáž vlastní výroby; QHY163M; ASI120M; Canon EOS 300D; Philips ToUcam Pro; http://bilek.astronomie.cz/ , email: frantabilek(at)gmail(dot)com
Flatfield
Po viditelném zlepšení fotek DSO po té co jsem udělal dark snímek (stack 500 snímků se stejným nastavením parametrů při jakých jsem fotil) mě láká použít i flat pro srovnání vinětace a další lepší klaibraci.
Jenže.
Já jak fotím tím mobilem (já vím, nemám fotit ) tak po každém upevnění mobilu (nejde nikdy trefit totální souosost výstupní pupily okuláru a vstupní mobilu) je třeba udělat flat nový. (dark znova není problém - jen dám víko na tubus). Vymýšlel (zatím teoreticky) jsem různá udělátka co nasadím před tubus jako zezadu bílou diodou osvětlenou matnici o průměru dalekohledu a podobně, jenže takovýto zdroj je i zdrojem osvětlení tubusu (které při reálném pozorování vliv nemá). Existuje nějaká hotovka, nebo postup jak udělat aktuální flat v momentě focení (za tmy)?
Jenže.
Já jak fotím tím mobilem (já vím, nemám fotit ) tak po každém upevnění mobilu (nejde nikdy trefit totální souosost výstupní pupily okuláru a vstupní mobilu) je třeba udělat flat nový. (dark znova není problém - jen dám víko na tubus). Vymýšlel (zatím teoreticky) jsem různá udělátka co nasadím před tubus jako zezadu bílou diodou osvětlenou matnici o průměru dalekohledu a podobně, jenže takovýto zdroj je i zdrojem osvětlení tubusu (které při reálném pozorování vliv nemá). Existuje nějaká hotovka, nebo postup jak udělat aktuální flat v momentě focení (za tmy)?
- MMys
- Příspěvky: 17622
- Registrován: 02. 01. 2001, 05:03
- Bydliště: Běleč nad Orlicí
- Věk: 50
- Kontaktovat uživatele:
Flatfield
dát tu osvětlenou plochy někam dál před dalekohled. Třeba namířit z několika m na osvětlenou bílou, šedou desku, fasádu, prostěradlo.
FF pořízený matnicí z blízka na tubusu sice není úplně korektní(jiná geometrie chodu parsků) ale pořád je 100% lepší, než nic. Ta odchylka od ideálního FF pořízeného z oblohy vadí až když se z obrazu extrémně "loví". Zkus to s matnicí na tubusu.
FF pořízený matnicí z blízka na tubusu sice není úplně korektní(jiná geometrie chodu parsků) ale pořád je 100% lepší, než nic. Ta odchylka od ideálního FF pořízeného z oblohy vadí až když se z obrazu extrémně "loví". Zkus to s matnicí na tubusu.
http://hvbo.cz/foto_astronomy_cz, http://hvbo.cz, e-mail: martin(*)myslivec(a)volny(*)cz, Dobson 400mm, N400/1600, Refraktor Borg 77ED, Montáž EQ6, Hvězdárna s montáží vlastní výroby, kamery MII C3-61000, ZWO ASI 1600MM