V říjnu jsem se rozhodl, že je čas se posunout a pořídit chlazenou DSLR. Jedna z možností, které na mě vypadly z googlu, byla JTW Astronomy se sídlem v Holandsku. Výhoda byla zjevná - evropská záruka, rozumná cena a příslib dodání foťáku do 3 týdnů. Komunikace probíhala v přátelském duchu, ochotně.. tak proč ne, že?
Začátkem října jsem si tedy chlazený+modifikovaný foťák objednal, zaplatil převodem plnou cenu a byl jsem ujištěn, že kamera bude dodaná jak bylo slíbeno do tří týdnů.
Blížily se Vánoce, a já jsem opakovanými dotazy zjišťoval, kdy že přístroj dostanu. "Už je víceméně na cestě, jen ještě doseřídit" blablabla.... Ok, řekl jsem si, a požádal jsem zaslání sledovacího čísla zásilky, jakmile bude balíček poslán. Nic. Koncem ledna jsem znovu napsal majiteli firmy, kde že je můj foťák. Odpověď byla, že byl už dávno odeslán a že musí být skoro u mě. Ovšem sledovací číslo nebylo, a "jejda, nějak ho nemůžu najít, a na poště světe div se to číslo taky nějak nemůžou dohledat, máme to ale v Holandsku strašnou poštu!" Následně asi po dvou týdnech jsem dostal email, že zásilka se jim vrátila, a že to tedy pošlou znovu. Potvrdil jsem adresu pro zaslání a.... překvapení...zase nic! Takže po dalších třech týdnech se opakovalo nové kolečko s otázkou kde je můj foťák. A jaká to náhoda - zrovinka byl odeslán, ale jejda...číslo zásilky opět nebylo k mání, přestože jsem na tom výslovně trval a požadoval jsem zaslání přes UPS nebo podobnou službu.
Abych příběh zkrátil: začal jsem si hledat více informací na internetu, a jak se ukázalo, nebyl jsem první koho JTW Astronomy v osobě "majitele" Marka vodilo za nos, i další příběh zákazníka z Kanady vyprávěl o nepravdivých informacích o tom, že zásilka byla zaslána, přitom datum na balíčku jasně ukazovalo že byla poslána až x dní poté atd.. Výrazně jsem proto zostřil komunikaci s JTW, byl jsem ujištěn že určitě každým dnem balíček přijde. Dal jsem ale ultimátum, že pokud nedojde do určitého data, chci peníze zpět.
Jako na potvoru, co ta holandská pošta dělá - balíček se jim opět vrátil. Mám ale důvod si myslet, že ani nikdy neodešel - neviděl jsem totiž jediný důkaz že by to bylo jinak.
Požádal jsem tedy o okamžité vrácení peněz. Peníze do daného termínu nedorazily (samozřejmě jsem dal velkou vatu na přeshraniční převod...), takže jsem si začal zjišťovat, jak je to s vymáháním práv zákazníků přes hranice. Následně jsem v už poměrně ostře a stroze formulované korespondenci pohrozil evropskými paragrafy. Vydržel jsem to dlouho - více než pět měsíců.
Peníze mi přišly, ikdyž ne úplně všechny (!). Chybí cca 40 EUR z celkové sumy, ale jsem rád, že jsem nakonec drtivou většinu dotal zpět.
Proč jsem se rozhodl sem napsat:
- zjevně nejsem jediný případ, kdy tato vykutálená firma tahala někoho za nos
- produkty této firmy ("které svět neviděl") se velkolepě nabízejí v jistém belgickém astroobchodě, a já už vidím ty chudáky co z toho borce mámí peníze zpět...
Tož tak. Lidé...bděte!
