vsem jsem na SZ odpovedel. Jelikoz me oslovilo nekolik zacatecniku, uvedu par informaci zde jako souhrn. Chci, aby kupujici vedel co kupuje a rozumnel problematice
zacnu par obrazky:
http://www.astro.cz/galerie/v/uzivatele ... 1.jpg.html
telo DSLR
obvykle se modifikuje fotak tak, ze se vyjme IR blok filtr (ktery brani H-alfe) a misto nej se da nejaky BDP srac, co blokuje pouze UV a IR pousti. Duvodem je, aby slo manualne (okem) zaostrit pres matnici (ci jak se tomu rika, nejsem fotograf). U me je zmena (ja totiz vzdy chci neco extra). Tohle moje telo ma vyndany IR blok filtr, ale nema v sobe misto nej zadnou nahradu (zbytecne penize navic a hlavne si muzu spektrum zadane propustnosti regulovat sam, vlozenym CLIP filtrem s pozadovanou krivkou). Timpadem tam ja musim mit bud UV/IR blok CLIP Astronomik (coz mam) nebo misto nej lze provozovat jen CLS-CCD filtr (a je jedno, zda jako CLIP v tele EOSe nebo nekde jako 2" ve filtrovem kole ci zavitu na reduktoru/korektoru), ktery orezani spektra provede rovnez...
Nasledek meho reseni je ten, ze nelze zaostrit ocne - okem - koukanim na scenu a manualnim ostrenim na objektivu/dalekohledu. Musi se pouzit LiveView nebo sada pokusnych expozic (proste tak jak se to obvykle dela, kdyz se foti pres astrodalekohled). Nevyhoda je zjevna - neni to pro denni foceni, absolutne, ani s OWB filtrem, protoze ten resi jen podani barev. Nicmene pro astrofoceni je to bezne a pouzitelne reseni
uvaha. Jsem novacek, nemam zadnou DSLR, chci zacit fotit astro, nejlepe Canonem. Moznost 1 - koupim bazarovej smejd typu 300D ci tak neco, necham zmodifikovat, nebude-li a fotim. Vyjde to na par tisicovek.
Moznost 2 - koupim si vse nove, protoze ke starym smejdum nemam duveru. Nejlevneji vychazi 1100D za cca 8.900,- CZK + modifikace cca 1000 CZK + nahradni BDP filtr (netusim, mozna 2K?) nebo zmineny UV/IR block cca 2.300,- a jsem na 12ti litrech.