Jak předělat teleobjektiv MTO na dalekohled?

Otázky, rady, tipy, návody...
Odpovědět
jannek

Příspěvek od jannek »

Stal jsem se majitelem MTO-1000 a našel jsem návod, jak jej předělat na dalekohled. Protože jsem v téhle oblasti laik, moc jsem z toho návodu chytrý nebyl. Můžete mi poradit, kde získat potřebné součástky? Nejlepší by bylo, kdyby šlo koupit celý set pro přestavbu. Díky.
vla

Příspěvek od vla »

Set na přestavbu byl kdysi nabízen firmou ATC, koukám do ceníku zr.98, set obsahuje redukci pro uchycení barlow. nástavce, barlow 1,5x a zenit kostku a tehdy to stálo asi 5000 kč. Takže to asi nebude to pravé, navíc se světelnost zhorší na 1:15. Další možnost pro přímé pozorování, t.j. okulár v ose objektivu by stačila redukce M42x1/1,25" a do ní dávat okulár. Pokud bys chtěl použít ještě zenit kostku pro pohodlné pozorování stačí vyšroubovat aretační šroubek zaostřování objektivu , takže zaostření se dostane až za značku nekonečna tím se ohnisko posune ven z tubusu a bude možné do výše zmíněné redukce vložit zenit. zrcátko a do něho pak okulár.
tel 608 920 902 Nemám rád tenhle stát.
aquarius

Příspěvek od aquarius »

MTO lze předělat na koleně.

1/ MTO se musí přeostřit, aby se ohnisko dostalo dostatečně daleko za zadní stěnu.
Vyšroubuje se červík s čepem pod ostřícím kroužkem. Ostřením pak lze točit bez omezení.
2/ V bazaru se koupí sada makro kroužků se závitem a nasadí se do nich okulár.
3/Časem je dobré vyrobit zenitový hranol.
4/ MTO je většinou třeba trochu seřídit pro dokonalý obraz.
a/ otáčí se předním meniskem.
b/ podkládá se primární zrcadlo pružnou podložkou.

PS
Gratuluji. MTO je skvělý nástroj. Vozím ho všude s sebou a chodím s ním i na tůry :D.

Murphyho zákon seeingu:     Seeing je nejhorší v okamžiku expozice.
dobson 400/1828, dobson 305/1500 na paralaktickém stolku, MAK 127, MTO, SKYMASTER 15x70
http://astrofotky.cz/~aquarius
vla

Příspěvek od vla »

aquarius napsal: MTO lze předělat na koleně.